Rejser / Egypten, Sharm El Sheik 2009

22/11-2009 - 29/11-2009

Vi rejste med Falk Lauritsen og boede på

hotel Tropicana Grand Azure Resort

På denne tur til Egypten var Søren, Susanne, Mads og Julia også med.

Vi fløj fra Billund og direkte til Sharm.

Hotellet var kæmpe, og vi fik superflotte værelser helt nede ved vandet.

Da vi var 6 afsted, havde vi én dag hver som man var leder af, og den person bestemte så hvad vi skulle den dag og hvor vi skulle spise.

Første dag var Dennis´ dag.

På hotellet var der 6 restauranter, og det passede jo fint med vi kunne prøve dem alle. Vi fandt dog hurtigt ud af at man skulle bestille bord tidligt om morgenen, altså op og stå i kø sammen med alle de andre! Ellers var det umuligt at få plads andre steder end i buffet-restauranten. Og det vidste vi jo ikke så det eneste sted Dennis kunne få plads var i Fiske-restauranten, slet ikke meningen!! Der lærte vi at man skulle bestille bord meget tidligt om morgenen, og til dagen efter.

Dennis' opgave om dagen var at finde Nemo ude i korelrevet, og at man skulle prøve vandrutchebanen. Om aftenen spillede vi Yatzy.

Tirsdag havde moren fødselsdag, så vi vækkede hende kl. 7.30 med sang og flag. Vi spiste på den italienske restaurant, og de havde selvfølgelig fundet ud af at der var fødselsdag, så det var med sang og velkomst af hoteldirektøren.

Onsdag var Mads' dag, og der blæste det meget og der var rødt flag ved stranden, så vi slappede bare af og lavede Mads' opgave... gipsfigurer!

Torsdag var Mettes dag, og der blev lavet en lille quiz ´ved stranden. Om aftenen spiste vi på den kinesiske, og prøvede alle de forskellige drinks.

Fredag var Julias dag, der havde vi bestilt bådtur til nationalparken Ras Muhammad. Mads og Julia skulle dykke sammen med en instruktør.

Det var en rigtig fin tur med god plads på båden.

Vi snorklede og så en masse flotte fisk.

Lørdag var Morens dag og hun havde bestemt at vi skulle være nisser for hinanden. Så vi skulle ud at købe nogle små gaver og gemme dem. Så både Dennis og Faren måtte udenfor hotelområdet på egne ben selvom de ikke var meget for det! Om aftenen skulle vi samle saml-selv-nisser, et rigtig dumt projekt, og var meget svært! :-)

Ellers var ugen gået med afslapning, masser af dejlig varme og sol, og lidt lektielæsning til Mads og Julia som skulle til eksamen den kommende uge.

Tak for en rigtig dejlig ferie!