Rejser / Tunesien, Sousse 2007

22/6-2007 - 29/6-2007

Vi rejste med Bravo Tours og boede på

hotel Coralia Club

(Dette hotel er revet ned idag, og hurra for det,

for det var virkelig noget gammelt bras!)

På denne, vores livs varmeste ferie nåede termometeret op på 43 grader…

i skyggen!

Vi havde fundet en meget billig rejse gennem Bravo Tours, det var også næsten for godt til at være sandt, endda med all-inclusive, og det var der vi fandt da også ud af at en ferie godt kan blive for billig!

Da vi ankom til hotellet og fik vist vores værelse, kom vi ind i et rum der jo havde været helt lukket, og der var ikke aircondition! Der var nok omkring 50-60 grader på det værelse og luftfugtigheden var næsten 100 % overalt. Det eneste vi havde på værelset til at køle os ned var en meget gammel loftsvifte, som man ikke måtte skrue for meget op på for så ville den falde ned… og desuden kunne den ikke skrues ret højt op, for så larmede den så meget at man ikke kunne sove.

Der var også andre som havde ladet sig lokke af dette hotel, der var proppet med grådige tyskere og franskmænd. Når man skulle have mad skulle man stå længe i kø, og så var det ikke sikkert der var mere når det blev ens tur. Drikkevarer var tjenerne heller ikke vilde for at udlevere, øl blev serveret i glas der burde have været shots-glas.

Det var så varmt at når vi sad helt stille i skyggen løb sveden bare ned af hele kroppen.

Den anden dag af ferien tog vi på den første udflugt. En tur i Friguia, en zoologisk have. Det var et flot sted, det var flot holdt, og man kunne se dyrene havde det godt. Vi fik en tur på kamelryg, så fik Dennis også prøvet det.

Om aftenen skule vi spise i et stort telt hvor der var underholdning.

Næste dag tog vi på Pubcrawl med guiden og en masse andre unge.

Dagen efter havde vi bestilt sejltur med en stor katamaranbåd, og der fik Dennis af mærke hvor meget han havde drukket aftenen før… Lad os bare sige at Fanta også er orange når det kommer op igen på en dækket af en hvid båd…

Sidste aften tog vi ud at spise på en western steak restaurant, og rundt omkring ved de andre borde sad der en masse andre med samme all-inclusive armbånd på, de havde også fået nok af at stå i kø.

I løbet af de sidste dage fandt vi ud af at hotellet skulle rives ned, og alle tjenere osv. var sagt op, så det var derfor de ikke gad bestille noget.

Alt i alt en meget billig og meget varm rejse, og sidste gang vi har boet på et udenlansk 3-stjernet hotel :o)